Čvrsnica; 28.-30.09.2018.

Čvrsnica

Kao što je i planirano krenuli smo 28.09.2018. u 5 sati. Cilj nam je Blidinje (BiH). Usput pravimo pauze za popiti kavu i kako je propisano odmoriti vozača.

Stižemo oko 15 sati, smještamo se u sobe planinarskog doma Orlova stina, a potom protežemo noge do 7,1 km udaljene nekropole stećaka, naravno u pratnji domaćeg vodiča koji nas je upoznao sa ovom, a i drugim znamenitostima ovog kraja. Nakon večere kratko se zabavljamo tko uz glazbu, a tko uz partiju „bele“, jer sutra rano krećemo u osvajanje Hajdučkih vrata i Velikog Vilinca, drugog po visini vrha Čvrsnice.

29.09.2018. u 6:30 sati polazimo autobusom prema polaznoj točci za naš uspon. Staza kreće kroz borovu šumu, a zatim izlazi na čišći dio obrastao klekom. Iako sam predviđao da će uspon trajati duže zbog veličine grupe prvu dionicu do odvajanja staze prema Hajdučkim vratima odnosno Velikom Vilincu savladavamo prije deklariranog vremena. Prolazimo pored jezerca Crvenak smještenog na visini od 2000 metara i nakon petnaestak minuta hoda stižemo do Hajdučkih vrata, prirodnog fenomena iznad kanjona kroz koji pogled puca na dolinu Neretve i prema Prenju.

Obavljamo ceremonijal „fotkanja“, okrepljujemo se svatko na svoj način, te ekipa koja je odlučila ispenjati Veliki Vilinac, njih 19, kreće prema cilju. Ostatak grupe nakon kraćeg zadržavanja kreće lagano prema podnožju putem kojim smo se i popeli. Po silasku cijele grupe, a budući nam je do večere ostalo još nešto vremena odlazimo i do groba i spomenika legendarne Dive Grabovčeve.

Nakon zahvale našim domaćinima PD Orlova stina iz Tomislavgrada i večere uslijedilo je opuštanje i zabava uz glazbu i ples.

Trećeg dana 30.09.2018. u 7 sati krećemo prema vodopadu Kravice na Trebižatu, odakle se nakon razgledavanja i fotkanja upućujemo prema Međugorju.

Ovdje vodstvo prepuštam našoj Anici Filipović koja nas upoznaje sa Međugorjem i povijesti vjerskih događanja u ovom mjestu, te nas vodi na brdo ukazanja. Spuštamo se u mjesto, a nakon obilaska crkve i mjesta pokušavamo doći do ručka u etno selu Erceg. Ovdje nastaje mali problem jer nas zbog gužve ne mogu poslužiti. Ovaj problemčić rješavamo malo kasnijim zaustavljanjem i ručkom u Jablanici, zna se.

Nakon još jedne pauze put nastavljamo prema Osijeku gdje smo stigli oko 23 sata.

Zahvaljujem se svim sudionicima, našim vodičima Maji, Dejanu i Josipu na pomoći u vođenju i naravno našim domaćinima PD Orlova stina na gostoprimstvu.