Mala i Velika Klekovača-Drvar-Osječenica; 21.-23.04.2017.

Desant na Drvar 21.-23-4-2017.

Bus je bio pun dva dana prije početka izleta, a onda kao na telefonskoj centrali (bolest, gosti, oprema i još puno razloga da se ne ide na izlet) zvonio je mobitel. Izvještaji sa terena gdje smo odlučili ići nisu nimalo bili optimistični. Velike količine snijega nisu dozvoljavale da se ide na Malu i Veliku Klekovaču, a Osječenicu pogotovo. No nema odustajanja, krećemo iz Osijeka u ponoć sa četvrtka na petak po surovim vremenskim uvjetima. Putovanje ide svojim tokom, kupimo ekipu u Đakovu i Slavonskom Brodu. Na granici bez dužeg čekanja. Idemo prema Bosanskom Petrovcu preko Manjače. Zimska idila. Velike količine snijega, cesta tek očišćena ralicom, a šuma kao iz bajke. Osjećaj da smo usred zime negdje u visokom gorju, a svjesni smo da je 21.4.2017.

Jutro sviće, nazire se mjesec, znači neće biti padalina. Dolazimo u Drvar mjesto našeg desanta. Čekaju nas domaćini iz pl. društva 13.runolista iz Drvara i vode nas do Titove kuće koja se nalazi u pećini iznad Drvara. Poslije obilaska kuće, posjećujemo muzej posvećen ‘Konjićevom skoku’ i etno muzej.  Nastavljamo po planu prema špilji ‘Ledenica’ (biser među špiljama, prepuna ukrasa, stalgnita i stalagmita). Neopisivo, to treba doživjeti i vidjeti. Prepuni utisaka idemo do kratke ali prekrasne rječice Bastašice i njenog izvora. Puno fotki, pozdravljamo se sa domaćinima, krećemo prema Bosanskom Petrovcu gdje se smještamo u našu bazu, motel No 7.

Dan drugi. U busu smo već u 7.00 i krećemo prema Bosanskoj Krupi da prisustvujemo četvrtom po redu okupljanju planinara povodom planete zemlje, a pod nazivom ‘Krušnica-Šujnovac 2017’. Vožnja vijugavom cestom, kanjonom Une tako da malo kasnimo, ali sa puno razumijevanja dočekuje nas ispred domaćina pl. društva Grmeč Bosanska Krupa – Kenan Saračević. Vrijeme prekrasno, bez oblaka i vjetra, a staza izmišljena i izvanredno markirana. Preko 350 planinara iz Bosne, Srbije, Slovenije i Hrvatske hodalo je uzvodno rijekom Krušnicom do  izvora, a zatim  se popelo kroz livade i šume te došlo do lovačke kuće Šujnovac. Tamo nas dočekuje domaćin i organizator ovog okupljanja i planinarskog druženja planinarsko društvo ‘Grmeč’ iz Bosanske Krupe. Uz prigodan program počastili su nas kao pravi domaćini sa grahom, kolačima i osvježavajućim napitcima. Povratak u B. Krupu i obilazak utvrde starog grada iznad Une, a isto tako obilazak Zelenih otoka spojenih sa puno mostića ispod kojih teče Una, rijeka prekrasnih nijansi zelene boje. Povratak u B. Petrovac, večera, fešta i na spavanje. Tko kada, a ima i onih koji su dočekali jutro.

Dan treći. Planirana Osječenica sva u snijegu, tako da koristimo opciju ‘Džoker zovi’. Šefik Sadiković i njegova dva prijatelja čekaju nas u gradu sa 9 rijeka, Sanskom Mostu i vode nas na atraktivne lokalitete toga kraja. Posjetili smo vodopad Bliha iz koga je prštila voda, tako da od slikanja izbliza ni riječi i ‘gorsko oko’ koje u jednom dubokom prostoru od cca 30 metara na dnu ima vodu. Djeluje kao oko do koga se može doći spiralnim stepenicama. Ovaj puta nismo to doživjeli pošto je vode bilo u izobilju, no vjerujemo Sadiku i njegovim legama. Još jedan u nizu prekrasnih doživljaja.

Pozdrav sa prijateljima i povratak u Osijek.

Zahvala svima koji su nam omogućili ovaj nezaboravan izlet (Loro i Hamdo to se i na vas odnosi)!!!

Citirao bih jednog od učesnika ovog izleta Ivana, koji je napisao super osvrt na ovaj izlet, a možete ga pročitati u našoj grupi na fb-u.

„Vjerujem da ste i sami bili u prilici kako nešto dobro ispadne, iako je potpuno suprotno od planiranog“.

Upravo je tako i bilo. Još jedan super izlet iz ciklusa ‘Čuda prirode’, slijedeći je Sokobanja.