Napajanje osječke ekspedicije pozitivnom energijom bosanskih piramida

Povedeni misterioznom tajnom bosanskih piramida planinari HPD „Bršljan-Jankovca“ su odlučili razotkriti sve velom zavijene tajne o tom neobičnom mjestu. 1. travnja u 14.00 sati s određenom dozom adrenalina krećemo u ovu neobičnu avanturu ne znajući što nas tamo čeka. Sunce je već zašlo, a mi ulazimo u Sarajevo s riječima Kemalove pjesme na usnama Sarajevo ljubavi moja. Tisuće svjetala, prizor je koji oduzima dah. Moram priznati da nisam imala priliku posjetiti Sarajevo. Stoga mi je izlet bio još draži. Sad ću ga imati prilike upoznati u noćnom ozračju. Na Baščaršiji nas dočekuju naš dragi domaćini Hamdo i Lora koji su nam uljepšali ovaj vikend. Budući da je put bio dug svi smo već ogladnili pa smo krenuli kušati nezaobilazne bosanske ćevape u jednoj od brojnih sarajevskih ćevabdžinica. Nakon večere naši su nas domaćini poveli u razgledavanje Sarajeva. Piramide_Valentina_01Obišli smo jedan od najimpresivnih sarajevskih spomenika, džamiju, koja je u večernjim satima pod reflektorima izgledala kao neka tajanstvena ljepotica. Obišli smo i galeriju likovnih umjetnosti te smo upijali mjesečeve zrake romantičnom šetnjom šetalištem uz Miljacku diveći se orijentalnim starim mostovima. Posjetili smo zatim i Gradsku vijećnicu koja noću ima poseban izgled. Lutajući ulicama Sarajeva u noćnim satima posebnu draž ostavili su nam šumovi Miljacke i čarobni noćni prizori. Oko 22 i 30 sati opraštamo se s domaćinima i odlazimo u naš simpatični motel Bosnia koji se nalazio na osami okružen neprocjenjivom prirodom. Žao nam je usnuti rano pa se okupljamo i veče provodimo u pričanju viceva. Za smijeh se kaže da je najbolji lijek. Ako je tako nakon ove večeri trebali bismo dugo biti zdravi. Budući da nas sutradan očekuje ozbiljna ophodnja ipak smo se odlučili u sitne sate otići malo odmoriti. Svi smo ubrzo zaspali uz šum rječice koja je žuborila pored hotela. Osvanulo je subotnje jutro. Svi čili i veseli s nestrpljenjem iščekujemo susret s izvorima energije. Već pri posjetu prvoj piramidi, piramidi Zmajeva, osjetila se u zraku snaga i raskoš planine te napajanje pozitivnom energijom. Grijala nas je ljepota krajolika, znatiželja i iščekivanje. Nakon piramide Zmajeva krenuli smo i na piramidu Mjeseca visoku 190 m/nm do koje je vodilo nekoliko desetaka stepenica. Visoko gledamo s visoka. Predivni vidici, predivni pejzaži, proljeće je u zraku. Stižemo u ne tako debelu hladovinu kod Dževde gdje se na vatrici lagano kuhala kahva. Na naše iznenađenje lokalni nas je gospodin uslužio s kahvom na vrhu piramide. Nakon obilaska piramide Mjeseca odvezli smo se ponovo u Visoko gdje ostavljamo „lajt“ grupu koja ostaje u obilasku grada, a mi upoznajemo još jednog domaćina, gospodina Mensura koji nam je bio više nego Piramide_Valentina_03stručan vodič budući da su iza njega brojni osvojeni vrhovi. On nam je otkrio sve o istini i mitovima bosanskih piramida. Kaže kako je znatiželjnom istraživaču Samiru Osmanagiću zastao dah kad je ugledao brdo Plješevicu, skladnih linija i pravilnih trokutastih padina. Plješevica je nazvana Piramidom mjeseca, a brdo Visočica Piramidom sunca. Treće, koje je narod do sada zvao Krstac, prekršteno je u Piramidu Zmaja. Saznali smo kako je istraživanje Bosanske piramide Sunca postao jedan od uzbudljivijih aktualnih arheoloških projekata današnjice te smo imali tu privilegiju obići tu najvišu piramidu i doživjeti njenu energiju. Obišli smo i stari grad na vrhu Visočice gdje smo uživali u rajskim pogledima na najljepše bosanske planine Vranicu i Bjelašnicu čiji su vrhovi još uvijek bili okupani snijegom. Nastavili smo dalje do koncentričnih kružnica gdje smo se napajali pozitivnom energijom. Svi su bili dobro raspoloženi. Osmjesi od uha do uha i zadovoljna lica hodača govorili su više od tisuću riječi. Napunjeni tom pozitivnom energijom stigli smo i u dom Gorani na 750 m/nm gdje smo se okrijepili a domaćini su nam osigurali hladno pivo i izvorsku vodu kako bi se rekuperirali. Uživajući u prekrasnim vidicima nakon prave proljetne obiteljske fotografije krenuli smo dalje. Zastali smo nakratko kod planinarskog objekta Gorica te se nakon duge šetnje spustili u Visoko. Dolaskom u motel bili smo ugodno iznenađeni brojem gostiju na sijelu. Zabava je bila vesela a u priči i plesu vrijeme proleti pa tako se nismo ni snašli a već su otkucavali sitni sati. Odlučili ipak malo odspavati prije nedjeljnog uspona. Ujutro se dižemo svi čili i vedri. Nakon doručka pozdravljamo se sa srdačnim domaćinima u domu i sjedamo u autobus. Sat vremena vožnje do doma Mekuše. Tamo nas je dočekala divna zelena crnogorična šuma čiji je sag bio popločan ljubičastim šafranima. Nema planinara koji nije ovjekovječio barem jednu sliku u tom bajkovitom krajoliku. Naš dragi domaćin Hamdo poveo nas je na vrh planine Zvijezde. U koloni jedan iza drugoga ubrzo smo stigli do vrha. Na vrhu nas je dočekao bijeli sag popločan tisućama visibaba. Nakon brojnih fotografija zapjevali smo i riječi naše slavonske himne Ne dirajte mi ravnicu a potom se lagano vratili do doma. Usput smo još samo svratili pogledati glavnu atrakciju dana, malu kućicu Ivice i Marice, koja je stajala nedaleko od doma. Nakon gozbe na otvorenom polako smo krenuli prema autobusu ispunjeni tisućama dojmova o ovom nesvakidašnjem mjestu.Piramide_Valentina_02

Znanost će, naravno, jasno reći da li je to čudo prirode ili djelo ljudske ruke, ali obični čovjek ipak vjeruje samo onome što vidi, a ovdje se ima što vidjeti. Ni ljepšeg niti pitomijeg mjesta ni čudnijeg niti nepriličnijeg imena. Pamtit ću ga po simpatičnom gradiću, rijeci Fojnici koja nespretno vijuga te slavnim piramidama koje ga okružuju. Ne mogu svaki dan reći da sam bila na mjestu na kojem kompasi polude i na kojem rastu neobične trave kojih nema nigdje drugdje osim na padinama Visočice, Krstaca i Plješevice. A energija?? Nikad više pozitivne energije nego na ovom izletu. Pamtim samo vesele osmjehe, zadovoljstvo entuzijazam, dobročinstvo, ljubaznost, velikodušnost, darežljivost, nesebičnost, plemenitost, pristojnost, radost, zadovoljstvo i sreću. Nije li ovo dovoljan razlog da opet posjetimo piramide?

Hvala Vladi za organizaciju ovog predivnog izleta te za nesebičnu brigu o svim sudionicima izleta. Hvala našim dragim domaćinima članovima PD Visočica iz Visokog, dragom Hamdi, čovjeku širokog srca i dobre duše, šarmantnom i zanimljivom gospodinu koji nam je svojim pozitivnim i veselim pričama učinio ovaj vikend nezaboravnim. Hvala Lori koja nam je za kratko vrijeme uspjela približiti magičnu bosansku prijestolnicu. Iako se nisam napila vode iz izvora na Baščaršiji ponovo ću se vratiti u Sarajevo. I na kraju hvala svim sudionicima koji su upijali i zračili pozitivnim iskricama u nadi da ćemo se ubrzo vidjeti na nekom sličnom izletu.