Planinarenje i zdravlje

Koje su prednosti planinarenja u odnosu na ostale sportove?

Prije nego što i Vi odaberete planinarenje za rekreaciju, saznajte nešto o planinarenju i njegovom utjecaju na zdravlje: U svijetu gdje tempo života postaje sve brži javlja se sve više stresa i napetosti koje su posljedica različitih bolesti. Zbog toga je potrebno naći neki izlaz i ravnotežu koji organizam vraća u opušteno stanje. Nakon osmosatnogsatnog sjedenja za uredskim stolom tijelo traži neku aktivnost kojom bi razgibala svoje mišiće. Hodanje i uspinjanje planinama jača mišiće čitavog tijela, posebno nogu, te pospješuje pokretljivost zglobova. Potiče imunološki sustav, prvenstveno sposobnost organizma da se obrani od različitih infektivnih bolesti. Pozitivno djeluje na rad srca i krvotok te pospješuje transport i opskrbljenost krvi kisikom. Pospješuje izmjenu tvari u organizmu i uz ostalo, bez posebnog režima prehrane smanjenje masnoće u tijelu, pa tako i tjelesnu težinu. Relaksira, oslobađa stresa, potiče pozitivne emocije i podiže samopouzdanje. Planinarenje je dakle fizički i psihološki trening za organizam. Ono jača i dušu i tijelo.

Kako se pripremiti za planinarenje te na koji način planinari mogu pripremiti svoj organizam za kretanje pri visokim nadmorskim visinama?

Planinarenje pri višim nadmorskim visinama izaziva kaskadu fizioloških i psiholoških odgovora organizma. Uspinjanje planinama jača mišiće čitavog tijela, posebno nogu, te pospješuje pokretljivost zglobova. Ako se aktivno ne bavite nekim od oblika organizirane sportske rekreacije, a želite sudjelovati na nekom hodačkom izletu, najbolje je da otprilike mjesec dana prije odlaska u planine svakodnevnim brzim hodanjem ili trčanjem postignete fizičku kondiciju. Planinarenje je najbolji način da se u netaknutoj prirodi riješi stresa i ojača organizam. Ukoliko ste redoviti i aktivno sudjelujete na hodačkim izletima i turama vrlo brzo ćete primijetiti učinak na zdravlje. Već nakon nekoliko izleta disat ćete punim plućima, a kondicija će Vam biti na zavidnoj razini. Osjećat ćete se idelno i bit ćete sretni i zadovoljni jel ćete bez problema moći savladati dužinu staze i do 30 km.

Za početnike ipak preporučujemo izlete s izletničkom sekcijom u kojoj su planinari slabije fizičke spreme te za koje nije potrebna dobra kondicija. Međutim, ukoliko imate problema sa zdravljem, prije negoli se uputite u planine, obavezno se posavjetujte sa svojim liječnikom. Stručnjaci smatraju da prije polaska u planine osobe starije od 50 godina moraju obavezno obaviti specijalistički pregled srca.

Osim toga nakon fizičkih reakcija organizma javljaju se i psihološke reakcije koje su rezultat jedne vrste meditacije u netaknutoj prirodi. Samim udaljavanjem od gradske vreve i urbane galame u prirodi smirujemo um, ulazimo u jednu vrstu meditacije jel poniremo duboko u sebe. Stoga ne čudi da planinarenje postaje sve popularnije zbog pozitivnih promjena na koje sama planina djeluje podržavajući psihološki i fiziološki aspekt našeg zdravlja.

                                                                                                                                                                                                                                                  HPD Bršljan-Jankovac

senderismo