Prenj-„Bosanske Himalaje“ i Mostar; 17.-19.06.2016.

Petak 17.06. krećemo prema Prenju. Do šest sati svi smo tu i izlet može početi. Cilj su nam Zelena glava, najviši vrh Prenja (2155m) i nešto niži Otiš (2089m). Prelazimo granicu, sve je prošlo u redu. Uviđam da su neki planinari ponijeli kofere umjesto ruksake. Morat će posuditi ruksake i pretovariti odjeću u njih. Nakon nekoliko stajanja stižemo do planinarskog doma na Rujištu. Tu preslagujemo stvari jer nas čeka šetnja sa svom opremom od cca 2 sata do planinarske kuće Adnan Krilić na Bijelim vodama. Oko 15 sati krećemo, ubrzo dolazimo do jačeg uspona. Nakon savladavanja uspona staza postaje ravnija i dolazimo do „Vilinog klanca“ gdje staza prolazi kroz minsko polje. Staza je odlično označena ali oprez ipak mora postojati. Tu nas je dostigao vodič domaćina koji preuzima jednu grupu brzih hodača, a Krešo je u toj grupi zadužen da bude metla. Drugu grupu vodim ja i kao metla je Kristijan. Dolazimo do planinarske kuće gdje nas dočekuje naš domaćin i predsjednik PSD Prenj iz Mostara. Neki planinari su vidno umorni. Smještamo se u planinarsku kuću i družimo se uz radijski prijenos utakmice.

Za subotu 18.06. ustajanje je zakazano za pet sati kako bi grupa koja kreće prema Zelenoj glavi i  Otišu krenula u šest sati. Lakša skupina koja ide na vrh Prijevorac kreće kasnije. Vrijeme je kao stvoreno za dugu šetnju. Nije prevruće, a opet ima sunca. Dva domaća vodiča diktiraju tempo koji je izvrstan. Grupa je kompaktna i brza. Za 3 i pol sata dolazimo na sedlo između dva vrha. Neki planinari odustaju od tehnički zahtjevnijeg vrha Zelene glave i tu nas čekaju. Za 20 min. smo na vrhu i svi si međusobno čestitaju. Naravno slijedi slikanje i udaranje pečata u dnevnike. Spuštamo se natrag na sedlo i svi krećemo prema drugom vrhu Otišu. Oba cilja ovog izleta su uspješno ostvarena. Nazad idemo istom stazom prema planinarskoj kući. Za 9 sati svi planinari su na Bijelim vodama. Kreće prepričavanje viđenog.

U nedjelju 19.06. oko pola osam spuštamo se nazad prema Rujištu gdje nas čeka autobus. Prati nas lagana kišica. Za danas je predviđen obilazak Mostara i njegovih ljepota. U Mostaru se razdvajamo u više malih grupica. Uspjeli smo vidjeti i pokoji skok sa starog mosta, naravno pojesti koji ćevap ili pitu. U ranim popodnevnim satima krećemo kući. U Osijek smo došli oko 22 sata i nadam se sa lijepim dojmovima otišli kući. Do nekog novog izleta, doviđenja.