Informacija članovima Društva

INFORMACIJA ČLANOVIMA DRUŠTVA

Obavještavamo članove Društva o razlozima napuštanja prostora na Trgu Ante Starčevića 4 i prilažemo valjanu dokumentaciju o tome.

Kako se priča da Društvo treba koristiti prostor jer mu ga je dodijelio Grad Osijek, tako mislimo da treba iznijeti dokaze o opravdanosti napuštanja prostora. Evo kronologije:

  1. Društvo je s Gradom sklopilo Ugovor o korištenju prostora 21.02.2003. godine (u privitku).
  2. Ispostavilo se da Grad nije vlasnik prostora već Republika Hrvatska u 5/6 i Krste Knobloch u 1/6 dijela. Djelomično Rješenje o tome donio je Ured državne uprave OBŽ (u privitku) koje je postalo pravomoćno 27.07.2007.
  3. Rješenje je potvrdio Općinski sud u Osijeku 18.09.2007. nalogom za upis prava vlasništva (u privitku) s danom pravomoćnosti Rješenja ureda državne uprave OBŽ.
  4. Vlasništvo smo provjerili u Zemljišnoj knjizi (izvadak je u privitku).

Grad Osijek nije pismeno obavijestio Društvo o ništetnosti Ugovora o korištenju prostora već je informacija o tome išla od uha do uha da bi se o njoj tek 2018. razgovaralo na tadašnjem Izvršnom odboru. Nije bilo dokumentiranih dokaza, ali su neki članovi uspjeli dokumente dobiti na uvid. Tek ovih dana uspjeli smo dobiti skenirane dokumente, proučiti sadržaj i shvatiti moguće posljedice: Po članku V. djelomičnog Rješenja (ad 2.) zakupnik je dužan vlasniku plaćati naknadu. To bi bilo od 27.7.2007. do 01.01.2022., ili 14,5 godina. Nismo krivi, ali smo dužni!

Tadašnji Izvršni odbor je prihvatio činjenicu i odlučio potražiti drugi prostor, opet od Grada. Kako se približila izborna skupština, vodstvo se više bavilo izborima pa nije iskorištena prilika za dobivanje termina u mjesnom odboru.

Novo vodstvo Društva je od proljeća 2020., s početkom epidemije, tražilo rješenja, ali je Grad nudio samo veći poslovni prostor uz plaćanje, što je bilo preskupo, a trebalo ga je obnoviti i urediti. Trebalo je čekati jesen, kada je vrijeme za prijavljivanje termina u Mjesnom odboru Gornji grad. Dok se čekalo dodjeljivanje termina i doznalo uvjete korištenja, postalo je jasno da Društvo u njega ne može unijeti svoj namještaj, slike, arhivu…, a ni održavati ad hoc sastanke Izvršnog odbora, vodiča i drugih sekcija. Epidemija je dodatno poremetila cijeli sustav druženja i odlučivanja pa se krenulo u potragu za malim grijanim prostorom u koji će stati arhiva i inventar te održavati sastanci do 10 osoba. Tako je od Grada, po provedenom natječaju, zakupljena prostorija u Bartula Kašića 8. Članovi dobre volje su očistili i okrečili prostoriju, prevezli i postavili namještaj, inventar i arhivu…. Izvršni odbor se konačno imao gdje sastati. U prostoru na Trgu A. Starčevića ostavljena je peć na drva, nešto inventara (nešto klupa, stolica i polica), vječna vlaga i neotkazano korištenje električne energije. Da! Korištenje nije otkazano jer Društvo je prijavljeno kao korisnik, a za otkazivanje mora korištenje priključka vratiti vlasniku, ali nije znalo kome. Sada, s prikupljenom dokumentacijom, zna kome.

Svako ulaganje u bivši prostor je na štetu Društva i to je trebalo jasno reći i napisati.

Izvršni odbor

Privitak