Jankovac-Ivačka glava

Planinarski put br. 101; Jankovac – Ivačka glava

Dionica Slavonskog planinarskog puta (od lipnja 2020. godine)

Planina: Papuk

Početak puta: Pl. dom Jankovac (475 m), koordinate: N45°31’19.74″ E17°41’4.21″

Kraj puta: Ivačka glava (913 m), koordinate N45°30’53.8” E17°38’8.8”

Duljina puta: 6,16 km

Vrijeme hoda (h:min): 2:15

Visinska razlika: 438 m

Porast/smanjenje nadmorske visine: + 522 – 111 m

Karta staze

Profil staze

OPIS PUTA

Od planinarskog doma Jankovac krenuti asfaltiranom cestom prema ulaznoj rampi za automobile, odmah nakon mosta preko potoka Kovačice skrenuti lijevo. Nakon 20 m je križanje (X), put 134 vodi pravo asfaltiranom cestom prema grebenu Kovačica. Ovdje skrenuti  desno, na uspon prema grebenu Sokoline (1.2 km). Na grebenu Sokoline je križanje (X), put desno 130 ide prema Sl. Drenovcu, ovdje skrenuti lijevo, prema Kožića hrastu i Ivačkoj glavi. Nakon 2.5 km je križanje (X) s putom 134 s grebena Kovačica. Nastaviti pravo do vojne makadamske ceste, koju prijeći i nastaviti šumskim putom. Nakon 500 m put skreće lijevo prema grebenu i prolazi kroz gustu crnogoričnu šumu. Po izlasku iz šume novo je križanje (X), put lijevo br. 123 vodi prema Koprivnatom brdu i Anđinoj baraci. Ovdje skrenuti desno na završni uspon prema Ivačkoj glavi, koji je strm i klizav, pogotovo u zimsko ili kišno vrijeme.

Ivačka glava (913 m) je kontrolna točka 1.3. Hrvatske planinarske obilaznice (HPO). Na vrhu se nalazi kutija s upisnom knjigom i žigom vrha. Na vrhu je križanje puteva (X) i može se krenuti u tri pravca:

• putom 101 nastaviti u pravcu jugozapada prema vrhu Papuka preko Vratnica (1:30 h) ili do križanja s putom 125 prema Orahovim vodama, Mališčaku i Velikoj (3 h)
  • putom prema jugoistoku, koji se strmo spušta prema izvoru Veličanke i Velikoj (3 h)
  • nazad istim putom do križanja s putom 123 i nastaviti prema Koprivnatom brdu i Anđinoj baraci (1.15 h).