Jubilarni jankovački planinarski put

Karta JJPP s KT

Profil staze

POVIJEST PUTA

Skupština osječkog planinarskog društva „Jankovac“ je donijela odluku o postavljanju novoga planinarskog puta pod nazivom „Jankovački planinarski put“ koji će se moći prijeći u jednom danu (NP1970., br. 7-8, str. 224.). Dana 20. rujna 1975. godine otvoren je Jubilarni jankovački planinarski put kada je PD „Jankovac“ slavilo 50 godina postojanja. Imao je 3 kontrolne točke te se mogao prijeći vremenski za 6,5 sati hoda. Put je započinjao kod planinarskog doma Jankovac, a završavao u selu Humljani. U domu na Jankovcu je bilo moguće kupiti dnevnik puta koji je koštao 100 dinara, a po obilasku puta dobila se trofejna značka. U čast otvorenja priređeno je natjecanje u orijentaciji i masovni uspon na Ivačku glavu i na partizansko groblje gdje se održala mala svečanost te je položen vijenac. Na natjecanju u orijentaciji sudjelovala su planinarska društva iz triju ondašnjih republika: Srbije, BiH i Hrvatske. Navečer je u domu na Jankovcu priređeno prigodno prikazivanje planinarskih dijapozitiva. (NP 1976., br. 3-4, str.96.). Markacist Jubilarnog jankovačkog puta Ivan Balint umro je 18. srpnja 1976. godine. U povodu 50. obljetnice Jankovca 1975. godine markirao je put Jankovac – Rust – Humljani te je redovito održavao markacije društva na Papuku (NP1976., br. 11-12, str. 284).

OPIS PUTA

Polazna točka Jubilarnog jankovačkog planinarskog puta je selo Humljani, odnosno rub ceste na kraju sela koja se odvaja prema selu Krajna. Uza sami početak asfaltne ceste, na rubu šume, postavljena je ploča koja označava početak puta. To je Kontrolna točka 1 (KT1). Put vodi bukovom šumom Stražbenice oko 1 km do livade pored korala Nik (privatno uzgajalište konja). Nastavlja se preko livade ispod korala do lijevog kraja ograde i skreće desno na označenu šumsku stazu neposredno uz ogradu. Sljedećih 6 km staza prolazi papučkom šumom Divjakovac lagano se penjući grebenom preko bezimenih vrhova sve do Tromeđe (652 m). Na ovom mjestu staza nastavlja desno (lijevo staza vodi prema Gornjoj Pištani) prema vrhu Rust (772 m). Vrh Rust je Kontrolna točka 2 (KT2). Dalje staza nastavlja šumom Gaborovica pa preko šumske ceste podno vrha Kolac. Staza se sa ceste strmo spušta na spoj 3 ceste uz rijeku Velika Radetina, pod vrhom Jarcoder (820 m). Za silazak na cestu potrebna je opreznost zbog strmog završnog spusta. Na križanju staza makadamskom cestom vodi na zapad (rijeka je desno uz cestu) pa nakon 250 m oštro skreće desno preko rijeke strmo se penjući na Veliki Razboj (701 m). Silaskom prema zapadu s grebena V. Razboja na šumsku cestu, ulazi se na područje Mrežari. Nastavlja se širokom šumskom cestom i prečicama kroz šumu sve pod Mrežarskim Rustom (735 m). Na granici park šume Jankovac pod Mrežarskim Rustom staza napušta šumsku cestu i skretanjem desno, obilježenom šumskom stazom dolazi na točku spajanja s Jungovom stazom (na Starom Drumu), istočno od planinarskog doma Jankovac. Na tom mjestu prelazi cestu i nastavlja ravno, markiranom stazom sve do planinarskog doma Jankovac (475 m), sa stražnje strane. Dom je Kontrolna točka 3 (KT3).

KONTROLNE TOČKE PUTA

• KT1 Humljani (127 m)
  • KT2 Rust (772 m)
  • KT3 Planinarski dom Jankovac  (475 m)

DNEVNIK I ZNAČKA OBILAZNICE

Dnevnik i značka obilaznice, mogu se naručiti poštom ili elektroničkom poštom (plaćanje pouzećem, poštarinu snosi naručitelj) ili kupiti  u prostorijama HPD „Bršljan-Jankovac“ Osijek. Isto tako, Dnevnik se može kupiti na tradicionalnom godišnjem pohodu Jubilarnim jankovačkim planinarskim putom (drugi vikend u svibnju).

Cijena Dnevnika je 7,00 €, dok je značka besplatna. U toj cijeni je uključena i prigodna značka koju obilaznik dobije nakon što obiđe sve kontrolne točke.

Dnevnik JJPP-a

Značka obilaznice

PRAVILA OBILASKA

Za dobivanje značke JJPP-a potrebno je obići sve tri kontrolne točke, što se može dokazati pečatima u Dnevniku ili fotografijama pored svake pojedine kontrolne točke.

Pečate je moguće prikupiti tijekom tradicionalnog hodanja JJPP-a (drugi vikend u svibnju). Tada se pečati nalaze kod vodiča i na svakoj kontrolnoj točci otisnu se u Dnevnik planinarima koji su na pohodu.

Kao potvrdu obilaska moguće je isprintane fotografije sa kontrolnih točaka poslati poštom na adresu: HPD „Bršljan-Jankovac“ Osijek, Trg A. Starčevića 4, 31000  Osijek ili u digitalnom obliku na mail Društva: jankovac@jankovac.hr