Prokletije; 25.-27.08.2017.

Prokletije- Sjeverni vrh

Polazimo iz Osijeka u petak u ranim jutarnjim satima. Četvero planinara otišlo je dan ranije. Imaju za cilj popeti Maja e Rosit. Mi svraćamo do Vinkovaca jer kupimo dvoje planinara iz HPD Cibalia. Put nas vodi kroz Bosnu i Hercegovinu, preko Srbije do Crne Gore. Naš cilj je dolina Grebaje, odnosno Eko Katuni.

Dolazimo oko 17 30 , smješamo se i krećemo na laganu šetnjicu kroz tri doline. Idemo vidjeti „mačji poljubac“, odnosno igru prirode i stijena. Nakon kraće šetnjice vraćamo se i dogovaramo se za sutra. Odlučeno je, sa lokalnim vodičem, da uspon kreće u 5 30  kako bismo izbjegli sunce.

Ujutro, nakon doručka, lagano krećemo jer nas čeka uspon od 1300m n/v. Uspon je zahtijevan, jer praktički nemamo ravnog dijela do vrha. Imamo par tehničkih detalja koji svi planinari odlično savladavaju. Naravno tu je i neizostavni sipar, kao i po koja sajla pred vratima gdje se otvara vidik na Maju e Jezerce i Maja e Rosit kao i na cijele Prokletije. Svi stajemo i slikamo. Uživamo. Još sat i nešto i na vrhu smo. Na vrh dolazimo oko 11 sati i tu ostajemo dobar sat vremena. Sjeverni vrh Karanfila je visok 2460m n/v. Vodič nam objašnjava koje vrhove vidimo. Kreće spust. Treba puno pažnje. Polako dolazimo i do doline gdje svi zadovoljno čestitamo jedni drugima. Sređujemo dojmove za večerom.

Ujutro ne ustajemo rano, plan je do pola 9 da krenemo. U povratku smo dogovorili turistički obilazak Višegrada. Želja je vidjeti Andrićevu „Na Drini ćuprija“ kao i Andrićgrad. Polako krećemo kući i oko 22 sata dolazimo u Osijek.

Zahvalio bih se svim planinarima, a posebno Kikiju i Zoki na pomoći.