Slovačka – Visoke Tatre, Niske Tatre, Velika Fatra, Mala Fatra; 26.06.-03.07.2016.

Planinarenje slovačkim Tatrama

Putovanje na Tatre bilo je posebno iskustvo. Tatre su poznati planinski lanac koji se nalazi na granici Slovačke i Poljske, s tim da se najveći dio planine nalazi upravo u Slovačkoj. Tatre se smatraju najvišim planinama Karpata sa 25 vrhova viših od 2.500 metara nadmorske visine.

Uspon na Krivan

Iz Osijeka smo krenuli u 6 sati ujutro. Navečer dolazimo u Liptovsku Osadu i noćimo. Drugi dan nakon doručka krećemo za Ružomberok, gradić 20-tak km od našeg pansiona. Razgledavamo centar i kupujemo namirnice za sutrašnje planinarenje. Krećemo potom prema Donovalima, poznatom slovačkom skijalištu. Zbog loše prognoze odustajemo od osvajanja vrha Zvolen i odlučujemo se otići u Bansku Bystricu. U Banskoj Bystrici obilazimo centar grada i njegove kulturne znamenitosti. U pansion se vraćamo na večeru u 19 sati. U utorak kako je planirano uslijedio je uspon na Krivan. Nakon 3 i pol sata uspona konačno dolazimo na sedlo ispod Krivana gdje pravimo pauzu za ručak. Potom ostavljamo dio opreme i uspinjemo se dalje do samog vrha vrlo zahtjevnim usponom po kamenju. Oko 13 sati izlazimo na sam vrh Krivan 2495 mnm. Silazak s vrha bio je jednako zahtijevan kao i sam uspon. Nakon zajedničke večere uslijedila je večer uz zabavu. U srijedu smo osvojili Dumbier, najviši vrh niskih Tatri. Vozimo se žičarom a potom uspinjačom te na kraju gondolom. Na vrhu Chopok 2024 mnm, predivni vidici. Vrh su ispenjali svi planinari. Nakon pauze krećemo put Dumbiera koji se nadzirao u daljini. Kamenitu stazu prolazimo bez poteškoća. Na Demanovskom Sedlu se odmaramo, a do Dumbiera prolazimo još jedno sedlo, a potom se dijelimo na lakšu i težu skupinu. Hodači idu do vrha, a drugi odmah silaze prema dolini Jasna. Nakon otprilike pola sata osvajamo vrh Dumbier 2046 mnm. U četvrtak je prema planu bilo osvajanje Tatranske magistrale. Dvadesetak planinara se odlučuje na ovu ophodnju. Iako je predviđena blaža tura za ovaj dan magistrala je bila duga i zahtjevna tako da smo u pansion došli umorni i iscrpljeni. U petak smo imali turistički obilazak grada Zuberec i Oravski grada. Posjetili smo etno selo Muzej Oravske Dedine.

Tatranska magistrala

U subotu je uslijedio uspon na Malu Fatru na koju krećemo iz Vratne doline. Žičara nas podiže do 1500 mnm. Potom se uspinjemo do Krivana na 1709 mnm s kojeg se prostiru predivni vidici. Potom se vraćamo preko sedla na vrh Chleb 1646 mnm. Obilazimo i gradić Terchov u kojemu se nalazi spomenih slovačkom narodnom heroju Janošiku. U nedjelju sretno stižemo u Osijek.

Hvala svim sudionicima pohoda, hodačima težih i lakših tura. Svi ste uveličali ovaj predivan izlet koji će nam zauvijek ostati u lijepom sjećanju. Zaista smo uživali na ovom dalekom, ali čarobnom putovanju.

Organizaror izleta

Miro Mutter

Reportaža Valentina Žagara…

Viđenje izleta Helene Tudik…