Zimski uspon na Bjelolasicu i Klek; 17.-19.02.2017.

Zimski uspon na Bjelolasicu i Klek

Nešto manja ali odvažna i hrabra ekipa od 16 planinarki i planinara HPD „Bršljan-Jankovca“ kreće  u petak 17.02.2017. u 14:00 sati na zimsku turu: 18. zimski uspon na Bjelolasicu u organizaciji HPD Bijele stijene Mrkopalj i uspon na Klek.

Vozili smo se autocestom preko Zagreba prema Karlovcu i Ravnoj Gori uz jedno stajanje za odmor i oko 19 sati smo stigli u Planinarski dom Bijele stijene u Tuku.

Smještamo se u sobe, a nakon toga zajednička večera šta tko nađe i ponudi iz ranca te druženje i zabava koju si planinari bez puno zahtijeva naprave. Zapjevalo se i zaplesalo a sve je to začinio gusti snijeg koji je počeo padati i najavljivao da će to kako i samo ime kaže, stvarno biti pravi zimski uspon.

Otišli smo na spavanje, a ujutro nas je dočekao prekrasan pogled na okićeno drveće, bijele krovove i 15 cm novog snijega. Nakon kavice i doručka oblačimo se i uzimamo opremu za hodanje te kombijima odlazimo u Begovo Razdolje do pansiona Planinski Raj gdje je prijava i okupljanje sudionika na 18. zimskom usponu na Bjelolasicu. Okupilo se puno planinara iz raznih društava.

Nešto iza 09 sati uz vodstvo domaćina krećemo na uspon. Raspoloženje super i vrijeme odlično, zimsko bez padalina, a novi snijeg je učinio da sve izgleda čarobno. Hodamo cestom kroz šumu prema Vrbovskoj poljani gdje nas dočekuju domaćini sa čajem i pojačanim čajem za okrjepu. Nakon  odmora nastavljamo ka vrhu Bjelolasice. Ovdje ulazimo u prekrasnu snijegom okićenu šumu i nastavljamo snježnom planinarskom stazom koja nije laka  za hodanje, a na nekim mjestima je bila dosta klizava pogotovo na strmijim dijelovima, no to nas nije obeshrabrilo ni omelo da nastavimo dalje ali sada što se kaže sigurnim hodom korak po korak uz pridržavanje za gelendere na strmijim dijelovima stižemo na hrbat i za još 10-tak minuta na sami vrh 1534 m. Pogled malo neobičan jer se sve oko nas bjelilo i nisam doživio tako bijelu maglu i snijeg koji su se stopili u jedno. Čestitali smo jedni drugima na uspjehu i uslikali jednu Obiteljsku pa nakon predaha krenuli nazad. Kažu spust je uvijek teži i klizaviji što smo svi iskusili ali smo shvatili tu zadaću ozbiljno i svako se na svoj način sigurno spustio niz najteže dijelove staze tako da smo se ozarenih i nasmijanih lica vratili do Begovog razdolja na zasluženi grah s kobasicom i pivo. Nakon toga se vraćamo u naš dom u Tuku iza 17 sati.

Zajedničko druženje i večerica uz pivce ali nešto mirnije i kraće jer nas sutra čeka još jedan izazov, a to je uspon na Klek 1182 m koji je simbol i kolijevka hrvatskog planinarstva i alpinizma i nalazi se u grbu HPS-a.

Nedjelja 19.02.2017. nakon kave i doručka sve stvari iznosimo u kombi, pozdravljamo se sa domaćicom Radom i krećemo prema Ogulinu u selo Bjelsko odakle nas vodi poučna planinarska staza na naš zimski uspon na Klek. Vrijeme idealno sunčano i dobra vidljivost su učinili da ovaj uspon na Klek bude što ljepši i čarobniji. Kako smo se penjali prema domu tako su nam vidici bili sve bolji i panorame ljepše i za nešto više od sat vremena stižemo do doma Klek gdje smo predahnuli i pitali domaćine o uvjetima na stazi. Naravno kao što smo se nadali staza je bila prohodna i bez nekih teško prohodnih dijelova zbog snijega i leda.

Nas jedanaest se odlučilo popeti na vrh prema kojem nas je poveo naš prijatelj Zoran Marković. Staza je bila prekrasna sa dosta snijega i nije bilo leda tako da smo ju lakše prolazili. Laganim tempom grijani suncem popeli smo se na vrh Klek, a onda čarolija od prekrasnih pogleda na sve strane. Čestitali smo jedni drugima na uspjehu i krenuli dolje do doma. Nismo žurili, uživali smo u svakom koraku i prekrasnim panoramama sada iz druge perspektive. Po dolasku u dom slijedi presvlačenje odmor i okrjepa  uz prepričavanje dojmova o dva uspješna dana u planinama i osvojena dva vrha.  Još nam je ostalo da se stazom vratimo do Bjelskog do kombija gdje smo stigli negdje iza 14 sati. Vozimo se do Ogulina vidjeti Đulin ponor i obližnji dio grada te se uputili do jezera Sabljaci na zasluženi ručak. Oko 17 sati krećemo za Osijek i stižemo u 21:00 sati.

Na kraju šta još reći nego da sam ponosan na cijelu grupu i svima bih čestitao na uspješno ishodanim zimskim usponima na Bjelolasicu i Klek.