Podunavski pješački put, 24.04.2016. god.

Povodom Dana Planete Zemlje, 22.04. više od desetljeća, PD „Zanatlija“ Osijek organizira Podunavski pješački put. Put je zamišljen kao šetnja od Mišinog brda kroz vinograde ili uz Dunav ako je vodostaj nizak, do Erduta. Svake godine se više sile pobrinu za vrijeme. Ove godine podarile su nam kišu i to onu sitnu dosadnu, jesenju. Baš njih briga što je proljeće. Ne znaju da je naša himna…ništa mi neće ovi dan pokvarit…I bi tako.

Gorana pokupi Veroniku i mene u 7 h. Morogamo na vrijeme, ali ide se. Pred Billom nas se skupilo, po mom mišljenju 25, a možda i više. Uvijek je to kada je kiša, oni od šećera ne dođu. Rančo nas ne broji, ne proziva pa pravo stanje ne  znam. Dogovaramo se za povratak, ako prestane kiša u 17 h, a ako nastavi onda u 16 h. Vinka kaže ako ima glazbe  može i sutra.

Za čas evo nas na Mišinom Brdu. Izlazimo svi iz busa i krećemo na hodanje. Jesam li vam spomenula kišu, malo je zastala, ne za dugo, a onda nas je počela „pripremati za peglanje“, oni koji peglaju posteljinu znati će. Brzo smo stigli do Aljmaša. A tamo…spremila nam kuma naša za užinu svašta nešto… Ja pronašla  jedno drvo sa gustom krošnjom, još i klupa suha ispod njega, prekoputa „kod Daneta“. Nada odmah snimi da se dijeli neka klopa i ode provjeriti. Vidim je ide, nosi dvije čašice sa rakijom i po dvije kifle. Pojedemo to u slast, nije me sram što gledam…turske serije. :-).

U Aljmašu pauza koju koristi netko za nešto,  za misu, za razgledanje i šoping bogate ponude Zanat-Lijinih suvenira, za kavu, a ja se smrzla. Spas donosi Bahmajer, Nadu i mene odveze u vikendicu u Erdut, gdje već pucketa vatra u peći. Zaključimo da smo sasvim dosta hodale. Žao mi jedino što nemam šta reći o putu od Aljmaša do Erduta, ovaj puta bez mene, i njih petnaestak koji se ovdje griju uz Bahmajerovu peć. Ko mu je kriv kada je planinarsku markaciju stavio na ulaz u svoj ranč. Možda bi nas bilo manje da sa drugom grupom nije bio jedan HGSS.  S nama su i dvije mlade cure, mostarke, buduće  planinarke, e moji dečki mostarci, vi se učlanili, a cure hodaju. Morat ću vas upoznati s njima.ppp_angelina

Moram objasniti ovo ne hodanje. Kao prvo obećali smo Miri vizitu, a drugo, slijedeći vikend idemo na Radan planinu i Đavolju varoš, pa smo štedile snagu. Ko će vjerovat, a ko neće.

Bahmajer je imao asa u rukavu, gramafon i LP ploče, i to one naj. Možete li to zamisliti, puše vjetar, pada kiša pokušava sakriti pogled na Dunav, a mi slušamo Tom Jonsa.

Kada smo oko pola 1 stigli pred dom u Erdut pitaju nas kako je bilo, mi kažemo super. Pa kad je. Odemo još do Erdutske kule, a vjetar nas skoro prenese preko Dunava. Nije, valjda je znao da nemam osobnu.

Vratimo se u dom, a tamo glazba, ples, grah, fiš i kolači razni. Dolaze hodači, mokri, blatni, a osmjeh od uha do uha. Rekoh, nema tog vremena koje može pokvariti planinarski dan.

Svaka čast Zanatlijama, organizacija je super. Po mojoj procjeni bilo nas je oko 250 i od  svakud, Vojvodine, BiH, u ostalom kao i svake godine.

U 16 h je povratak.  Autobus je pun, vozimo vozače po aute u Aljmaš.

Ajde Vinka jednom me iznenadi pa dođi na vrijeme, mislim ja, a ona ne dođe uopće, kaže vraća se zadnjim busom.

E sada, kako ne znam koliko nas je pošlo ne znam ni koliko nas se vraća, ne znam da li da Vinku računam.

Moram još nešto, moram pohvaliti Đekića. Da, tog  Đekića, pleše super, a kako tek pjeva, ja ostala bez teksta, a znate da je to nemoguća misija.  Kaže blagajnica, morati ćemo ga oženiti. Slažem se, samo moramo smisliti kriterije za mladenku.

Da sada zaključimo: Da vas netko upita, šta si radio/radila u nedjelju po onom glupom vremenu, a ti onako sa osmjehom kažeš, pješačila od Mišinog Brda do Aljmaša i od Aljmaša do Erduta po blatu, onda pojela fiš, plesala i oko 17 h došla kući, bilo super, nas oko 250. Taj tko bi pitao požalio bi na pitanju jer te zna kao normalnu osobu, a ti bi se čudila njegovoj zbunjenosti, pa ja sam planinar, učlani se, ovako provedeno vrijeme liječi sve stresove današnjice.

Baš sam sretna što sam planinar. Vinka možeš se vratiti i prvim busom sutra.

Hvala društvo na ovom prekrasnom danu. Hvala Bahmajeru na gostoprimstvu, smrzla bih se. Ranči na vođenju.

Naravno uz pohvale i veliko hvala na organizaciji PD Zanatlija Osijek.

Sve vas volim. Super ste.