Premužićeva staza; 29.09.-01.10.2017.

P R E M U Ž I Ć E V A  S T A Z A

Na ovaj najljepši planinarski put u Hrvatskoj i planinarski izlet prema pisanju Željka Poljaka u svojoj knjizi ˝50 najljepših izleta u Hrvatskoj˝ kreće autobus sa 43 planinara HPD Bršljan-Jankovca sa starog mjesta na Sjenjaku točno u ponoć sa četvrtka na petak 29.09.2017.

Vozimo se autocestom do izlaza za Otočac gdje nas čeka grupa od šest planinara iz prijateljskih društava PD Željezničar iz Gospića i PD Mrsinj iz Korenice te nastavljamo lokalnom cestom preko Krasnog do parkirališta Planinarskog doma Zavižan gdje stižemo oko 07:30. Izlazimo iz busa i sa malim rančevima idemo do Planinarskog doma Zavižan 1594 m. Tu se zadržavamo nekih pola sata radi okrijepe i doručka.

U 08:30 krećemo na našu prvu dionicu Premužićevom stazom do PD Alan, a naš vozač Bero odlazi autobusom sa ostatkom naše opreme također na Alan.

Vrijeme sunčano i vedro uz jaču buru koja nam nije smetala a prekrasni vidici bude veselje u nama i nadu kako će ovo stvarno biti jedan prekrasan izlet. Za nešto više od dva sata stižemo podno stjenovite Gromovače i uspona na njezin vrh 1676 m koji je najviši vrh Rožanskih kukova. Spuštamo se i nastavljamo dalje stazom preko prijevoja 1620 m koji je najviša točka Premužićeve staze prema Rossijevom skloništu u srcu Rožanskih kukova ispod stijene Pasarićeva kuka gdje pravimo pauzu od 30 min. Nakon pauze krećemo dalje i prolazimo odvojak za Crikvenu nakon kojeg se staza spušta kamenim stubama napuštajući Rožanske kukove i ulazi u šumu. Prolazimo podnožjem Golog vrha i stižemo na prijevoj Seravskog i Golog vrha sa prekrasnim pogledima nazad na Rožanske kukove.

Dalje staza vodi preko valovitih livada i šumom i u blizini Alančića put ulazi u šumu te dolazi do poprečne velebitske ceste Jablanac-Štirovača na kojoj se nalazi PK Alan 1340 m u koju stižemo oko 16 sati. Slijedi okrjepa, neko piće te zajednički kasniji ručak. Poslije slobodno vrijeme za odmor i pripremu opreme za sutra. Naravno nije moglo proći bez zabave i pjesme.

Subota 30.09.2017. nakon buđenja kave i doručka napuštamo PK Alan u 07:00 i krećemo na drugu dionicu od PK Alan do PD Ravni Dabar.

Ova dionica je najduža, oko 28km i predviđeno je 10 sati hoda što za ovako dobru i motiviranu grupu nije predstavljalo nikakav problem. Krenuli smo cestom do križanja ceste s Premužićevom stazom kod spomenika i nastavili njome  desno prema jugu i nakon 20 min prešli smo na morsku stranu staze gdje nam se otvorio prekrasan vidik na more i otoke, prolazimo odvojak za vrh Zečjak s lijeve strane, a staza nastavlja ujednačenom visinom po primorskoj padini naizmjence livadama i šumom. Prolazimo za nekih tri sata uz odmore mjesto gdje se skreće za Šatorinu preko Ograđenice pa se spuštamo stazom uz gornji rub polja Mliništa do izvora Gornja Korita pa preko prijevoja stižemo na gornji rub polja Radlovca. Nakon Radlovca se nastavlja šumom. Prolazimo skretanje desno za silazni put u napušteni zaselak Pejakušu a prije Skorpovca lijevo spojni put za Kuginu kuću. U Skorpovcu se nalazi planinarsko sklonište Skorpovac do kojeg smo stigli za sedam sati hoda. Tu pravimo pauzu od 40 min. nakon koje nas čeka još tri sata hodanja do podnožja Visibabe pa do prijevoja Dabarske kose gdje izlazimo na Dabarsku cestu. Tu nas čeka bus iz kojeg uzimamo stvari (velike rančeve) i utovaramo u Miletov kamion koji se spušta do Doma R. Dabar a mi još za dvadesetak minuta sretni što smo uspjeli savladati ovu dionicu silazimo cestom do doma gdje stižemo nešto prije 18:00 sati.

Po dolasku na R. Dabar slijedi presvlačenje i večera i zajedničko druženje uz pjesmu na kojem nam se pridružio i naš domar i prijatelj Milan.

Nedjelja: 01.10.2017. ustajanje pa kavica koja je već mirisala, doručak, utovar velikih rančeva u kamion, spremanje doma i polazak na zadnju dionicu do kraja Premužićeve staze.

Mile odvozi kamion prema busu, a mi lagano uzbrdo jednim djelom cestom pa lijevo planinarskom stazom do Dabarske ceste. Tu smo se pozdravili sa Miletom i nastavili dalje po Premužićevoj stazi još nekih 3 sata hodanja kroz dolce Veliki i Mali Papratnjak. Prolazimo odvojak za vrh Badanj i sad već kolnim putem nastavljamo prema B. Oštarijama gdje dolazimo do završetka Premužićeve staze. Ubrzo stižemo i do glavne ceste te se autobusom vozimo do Planinske kuće  Vila Velebita gdje nas dočekuju domaćini.

Sad kad smo stvarno sve ishodali i prešli slijedi prava okrjepa uz zasluženo Velebitsko pivo, kavicu i zajednički ručak.

Oko 13 sati se pozdravljamo sa domaćinima te krećemo za Gospić gdje se opraštamo i pozdravljamo sa našim prijateljima iz Korenice i Gospića i posjećujemo još Sajam Jesen u Lici u Gospiću.

Nakon sat vremena smo ponovo u busu i vozimo se ravno za Osijek te uz potrebna stajanja stižemo nešto prije 21 sat.

Na kraju bih se zahvalio prijateljima iz PD Željezničar iz Gospića i PD Mrsinj iz Korenice na podršci i zajedničkom druženju i hodanju, zahvalio bih se Maji, Ivici, Vatroslavu i Josipu na pomoći i naravno zahvaljujem se svim planinarima što ste bili prava ekipa.

Čestitam svima na uspješno ishodanoj Premužićevoj stazi!