Stazom bosanskih piramida-stazama kraljeva; 01.-03.04.2016.

Iako je bio 01. 04. nije bila prvotravanjska šala, krenuli smo na izlet u obilazak Bosanskih Piramida s ciljem da se uvjerimo u istinitost tvrdnji dali su piramide čudo ljudskih ruku ili čudo prirode te da li stvarno zrače nekom pozitivnom ultrazvučnom energijom.

Kao i uvijek u organizaciji našeg planinarskog društva HPD „Bršljan-Jankovac“ grupa od četrdeset planinara kreće sa starog mjesta iza Bille u 14 sati prema Sarajevu jer nam je bila želja obići Sarajevo i Baščaršiju u večernjim satima.

Nakon prelaska granice i jednog stajanja u Žepču dolazimo u Sarajevo na Bembaše oko 20 sati odakle smo pješke otišli na Baščaršiju. Tu se srećemo sa našim prijateljima, domaćinima i vodičima ovog našeg izleta Lorom Morgan i Hamdom Sušom.

Naravno prvo smo pojeli ćevape i nakon okrijepe i odmora krenuli smo u obilazak Baščaršije i kulturnopovjesnih znamenitosti Sarajeva. Obišli smo Begovu džamiju i Katedralu Srca Isusova te uz Miljacku se vratili na Bembašu gdje nas je čekao autobus.

Krećemo prema našim motelima u Brezi “Bosnija“ i u Visokom “Laganini“.

Nakon buđenja i doručka krećemo u Brezu i onda svi zajedno odlazimo u Visoko odnosno krećemo u obilazak piramida.

Prvo smo obišli Piramidu bosanskog Zmaja (Buci) potom Piramidu Mjeseca, Piramidu Sunca i Piramidu Ljubavi potom planinarskom stazom do odmorišta Sakleni grad pa nastavljamo do Planinarskog doma Gorani gdje smo se odmorili i okrijepili da bi mogli nastaviti dalje do Gorica od kojih smo se počeli spuštati u grad. Ovo je bila cjelodnevna tura ali nama je brzo prošla i bez nekih većih napora, vodila nas je neka pozitivna energija dali piramida ili općenito neka naša planinarska energija i želja da uživamo u prirodi a što i je cilj planinarstva.

Nakon ovako lijepog, sunčanog i dobro provedenog dana još nas čeka zajednička večera u Brezi u motelu Bosnija i naravno zabava uz živu glazbu na koju su nam se pridružili i naši prijatelji vodiči i planinari iz Visokog i Sarajeva. Atmosfera je bila odlična, plesalo se i pjevalo do kasno u noć.

Sutra ujutro u nedjelju nakon doručka, napuštamo naše motele i unosimo sve svoje stvari u bus te krećemo za Vareš, prema prekrasnoj planini Zvijezdi obrasloj šumom, pretežno crnogoričnom. Uzbrdo i serpentinama nas naš vozač vješto dovozi autobusom u blizinu Planinarskog doma Mekuše koji je na 1230 m n/v. Zajedno smo za nekih desetak minuta došli do doma gdje je grupa željna odmora ostala, a druga grupa željna hodanja se popela na sami vrh planine Zvijezda na 1349 m n/v i vratila do doma gdje smo svi zajedno ostali još neka dva sata uživajući u prekrasnoj prirodi i lijepom sunčanom danu.

Nakon zajedničkog slikanja i pozdrava sa domaćinom doma Miroslavom odlazimo do busa i polako se pripremamo za povratak u Osijek. Uz jedno stajanje za burek i pitu sirnicu, zeljanicu i krumpirušu dolazimo u Visoko gdje se opraštamo i pozdravljamo sa prijateljem Hamdom i nastavljamo za Osijek. Put je protekao ugodno bez dužeg zadržavanja na granici tako da smo u Osijek stigli oko 21 sat.

Napomenuo bih da je s nama na ovaj izlet išlo osam planinara iz našeg prijateljskog društva HPD Sunovrat iz Đurđenovca.

Još jednom bih se zahvalio Loreni, Hamdi i Mensuru na pomoći oko organizacije i vođenja izleta.

Na kraju bih čestitao svima na uspješno ishodanim Stazama Piramida i usponu na Zvijezdu.

organizator i vodič: Vladimir Đekić

Viđenje izleta planinarke Valentine Bušić…