Crna Gora – NP Prokletije; 27.-30.07.2023.

U četvrtak ujutro u 7 sati, krenula je grupa planinara na četverodnevni izlet u Crnu Goru u NP Prokletije. Prvi dan predviđen je  za put. Za drugi dan planiran je bio uspon na Zlu, Dobru i Ravnu Kolatu, a za treći dan smo planirali obilazak Popadije, Talijanke i Volušnice. Četvrti dan je bio predviđen za obilazak Hridskog jezera i povratak kući.

Na putu od Osijeka do doline Grebaje nije bilo gužve i put je prošao bez problema. Osim u Gusinju gdje je zbog radova na kanalizaciji bila katastrofa od prometa pa je i navigacija bila zbunjena. Kada smo napokon stigli u dolinu Grebaja, smjestili smo se u PD Branko Kotlajić a zatim nas je naš domaćin domar Đoka poveo u obilazak doline. Po povratku u dom, nastavili smo internacionalno druženje, uz logorsku vatru i glazbu, s drugim planinarima smještenim u domu.

Petak, buđenje, doručak, spremamo stvari i idemo u Vusanje na početak staze za Kolate. Odmah na početku nekoliko planinara imalo je zdravstvenih problema pa su se vratili do vozila.  Nedugo nakon što smo nastavili dalje još nekoliko planinara je imalo problem. Došavši pod prijevoj  i raskrsnicu puteva za Zlu i Dobru Kolatu zbog zdravstvenog stanja grupe i previše izgubljenog vremena, odlučio sam da ne idemo dalje, nego ću vratiti planinare u Vusanje. Na Zlu Kolatu popelo se samo dvoje planinara koji su se dobro osjećali. Vratili smo se do vozila gdje nas je čekao ostatak ekipe koji se prije vratio. Vrativši se u dom večerali smo, zahvaljujem se Miri Zduniću iz Kugine kuće što nam je skuhao i ostavio grah za večeru, i nastavili druženje uz vatru  glazbu.

Subota, buđenje i idemo na Hamdov pohod u organizaciji PD Karanfil iz Gusinja. Domaćini su pripremili burek, jogurt, kavu i čaj za doručak i nakon toga krećemo na stazu PD Karanfil-Popadija-Talijanka-Volušnica-PD Karanfil. Staza je bila lijepa za hodanje, tehnički ne zahtjevna i uživali smo u pogledima na vrhove Prokletija, kažu da je pogled sa tih vrhova najljepši, što smo se  i sami uvjerili. Vedrana koju je Đoka teško nagovorio da ide na pohod, prošavši stazu, oduševljena ljepotom Prokletija rekla je: „Kada sam ovo vidjela sada mogu i umrijeti“. Nakon povratka sa hodanja domaćin nas je počastio grahom s janjetinom, pivom i voćem. Vratili smo se u naš dom i nastavili druženje uz vatru i glazbu.

U nedjelju ujutro, buđenje, doručak, kava, spremanje stvari u vozila, a zatim smo se odvezli do Hridskog jezera. Svi smo se oduševili ljepotom Hridskog jezera koju je teško opisati, pa ni prekrasne fotografije to ne mogu dočarati, već to treba osobno posjetiti i vidjeti. Po završetku obilaska jezera krećemo za Osijek a usput imamo pauzu za ručak. Na putu je, od Zlatibora do Beograda bila ogromna gužva pa smo putovali duže od planiranog.

Izlet je u opuštenoj atmosferi, bez obzira na zdravstvene probleme nekoliko planinara uspješno odrađen, svi su bili zadovoljni i sretni jer su, po lijepom vremenu, uživali u neopisivim ljepotama Prokletija, i da vratit ćemo se opet.

Umor nestaje a zadovoljstvo ostaje.