Dinara; 20.-22.06.2020.

DINARA, 20.21. i 22.6.2020.

U subotu 20.6.2020. mi planinari Bršljan-Jankovca, nas 8, krenuli smo sa 2 auta u pohod na najviši vrh Hrvatske, Dinaru, Sinjal.

U ranim jutarnjim satima, raspoložena hodačka ekipa i uspjeh je zagarantiran.

U dogovoru sa Tunom iz Kutjeva, on i Viktor nam se priključuju u Glini na kavi. Idemo do kninske tvrđave.

U popodnevnim satima, po dogovoru, čeka nas naš domaćin Ive, planinar i pčelar.

Pastrve, Ive i ja pečemo na gradele, i juha koju je po tajnom receptu pripremio Ive.

Slijedi gozba uz druženje, pastrve, salatu i kutjevačko vino Tepeš.

Pravimo plan za sutra.

Ujutro idemo do Glavaša, 550 m/nv.

Nas 11 planinara. Tu je start, svi smo raspoloženi za Sinjal. Preko Izvora na 1000 m/nv.

Idemo do skloništa Drago Grubač, 1645 m/nv. Još 1 sat do vrha. Tu je krenula jaka bura u prsa. Uvjeti za penjanje su ekstremni. Ive, HPD Sinjal Kijevo, naš domaćin i vodič, planinari HPD Bršljan-Jankovac, HPD Vidim Kutjevo, HPD Sokol Feričanci. Dolazimo na vrh, bura puše i preko 100 km/h, uvjeti su ekstremni. Ekipa je vrhunska, raspoložena. Slikanje, upis u knjigu, pečati, zdravica, na vrhu Sinjalu smo petnaest minuta. Silazimo i sklanjamo se od bure istim putem, do skloništa Drago Grubač, gdje ručamo. Novo i lijepo sklonište, koje nije bilo, kad sam se 2016. penjao.

I tada su bili otežani uvjeti, velika sparina. A sad smo se smrzli na prvi dan ljeta, 21.6.

Silazimo do izvora na 1000m/nv.

Nakon predaha do Glavaša, do auta.

Čestitam mojim planinarima, koji su hrabro ispenjali najviši vrh Hrvatske, uz ekstremne uvjete 1831m/nv.

Došavši u Kijevo, sretni i ponosni, pripremali smo proslavu i gozbu.

Ovo je planinarski poduhvat, bez ijedne ozljede, samo noge zatežu.

Za večeru prasence ispod peke, brdo ćevapa i šnicli, mladi luk. Vino iz vinarije Tepeš. Fešta uz glazbu i druženje do sitnih sati i dogovor za sutra, ponedjeljak.

U ponedjeljak je jedna grupa ispenjala Kijevski Bat, 1206 m/nv, također po jakoj buri. Drugi dio ekipe je otišao u NP Krka i kupanje u moru. Uz Rastoke, Slunj, i par stajanja, umorni, ali sretni, u noćnim satima, došli smo svojim domovima.

Hvala svim planinarima, koji su skupa sa mnom uveličali ovaj planinarski poduhvat. Hvala našem domaćinu Ivi iz Kijeva.

Do slijedećih izleta, srdačan pozdrav.