Dolomiti; 13.-16.08.2022.

DOLOMITI
PREVELIKO ISKUŠENJE DA BI MU MOGAO ODOLJETI SVAKI ZALJUBLJENI PLANINAR

Dok smo prije polaska na put više puta pregledavali popis za kampiranje, sada se sliježu dojmovi i šalju slike. Posjetili smo tek jedan djelić ljepota sakrivenih u sjeveroistočnom dijelu Italije: očaravajući krajolici, daleki vrhovi, raznolike staze, rijetke biljke i životinje, tirkizna jezera…

Subota 13.08.2022. ukapali smo kavu u oči i krećemo u 5:00 h, svi su na startu! Stižemo u ranim poslijepodnevnim satima u mjesto Val di Zoldo. Kamp Civetta smješten je u srcu Dolomita, između planina Pelmo i Civetta na 1388 mnv. Uslijedilo je raspremanje i postavljanje šatora, te u nastavku odmor i osvježenje!

Drugi dan bio je planiran za Tofanu di Rozes, najljepšu i jednu od najatraktivnijih planina u skupini Tofane u pokrajini Belluno. Uspon je krenuo s parkinga Refugio Dibona, odakle se proteže pogled prema tisuću metara visokoj stijeni Tofane di Rozes. Prvi je dio staze relativno jednostavan i po serpentinama nas vodi do Refugio Giussani. Nakon kratke pauze, put ide preko stijena i sipara sve do vrha, naravno uz maksimalnu pažnju i koncentraciju. Duž staze vidljive su vojne utvrde, špilje, tuneli i stare vojarne, razasuti po planinama (tijekom Prvog svj. rata linija bojišnice prelazila je skupinu Tofane). Na vrhu se nalazi veliki metalni križ, te je uslijedilo zajedničko fotkanje na 3225 mnv i više od pola sata uživanja u pogledima prema najvišim vrhovima Dolomita, osobito prema ledenjaku Marmolada. Nekima je ovo bio i prvi „tritisućnjak“! Spust je bio istim putem. Polazak u 08:30, završetak u 16:40, 7 sati hoda, dobivanje nadmorske visine više od 1200 m…

Iako je jedna od najboljih dnevnih šetnji Dolomitima, kružna staza oko ogromnih planina Tri Cime di Lavaredo (15 km, 7 sati hoda, skoro 800 m dobivanja nadmorske visine), bila planirana za posljednji dan našega boravka, a obzirom na najavljene vremenske uvjete, Dejan je izabrao za treći dan našega planinarenja. Staza nam je bila duga 15 km, uz 7 sati hoda, te skoro 800 m dobivanja nadmorske visine. Prati ju i pridjev kultne planinarske staze jer se tri masivna stjenovita uzvišenja uzdižu iz valovitog krajolika Dolomita.

Svako malo društvo nam je, uz svisce, pravio i grad Cortina d’Ampezzo, sa svojim središnjim i zapanjujućim položajem u dolini Ampezzo, gdje smo se zaustavili, napravili obilazak i obavili kupovinu!

Četvrti dan u Dolomitima je bio svakome na izbor: dio planinara odlučio se na vožnju uspinjačom do obližnje planine i šetnju selom, dok su ostali proveli svoje vrijeme na kružnoj stazi oko Cinque Torri s usponom do Rifugio Nuvolau na 2575 m. Nekolicina planinara željna adrenalina penjala je feratu…

Cinque Torri su bez sumnje najpoznatije i povijesno najvažnije mjesto za penjanje u Cortini. Ovdje su počeli penjati prvi penjači još od 1939. Kule dosežu visinu između 2200 m i 2360 m, a nalaze se u podnožju planina Averau i Nuvolau.

Sretni i veselih osmijeha posljednje jutro spremamo stvari i krećemo doma. Nauživali se alpskog ambijenta, dalekih i visokih vrhova!