Gorski kotar: Jelenc-Tuhobić; 30.04.-02.05.2021.

Platak- Snježnik- Guslica- Jelenc Korona…korona… Niti ovaj izlet nije mogao bez nje. Naime, zbog nje je desetkovan broj polaznika, a na kraju i vozač autobusa te je na put, u jednom kombiji i dva osobna automobila, krenulo petnaest planinara.

Na put krećemo u petak u 17 sati i laganom vožnjom na Platak stižemo nešto prije 22 sata. Provodimo ugodnu noć u Malom domu (1123 m).

Ujutro, nakon doručka, u osam sati krećemo na stazu. Vrijeme baš i nije idealno. Ali glavno da ne pada. Zapravo je ugodno za hodanje. Krećemo prema vrhu Snježnika. Na odvojku Rimske ceste odabiremo teži, grebenski uspon. Uz prilično peripetija i akrobacija stižemo na vrh Snježnika (1506m). No, pogled sa jednog od najljepših vidikovaca Gorskog kotara prilično nam ometa jutarnja sumaglica. Spuštamo se do doma koji se nalazi ispod same vršne stijene. Zapravo razgledamo ono što je od njega ostalo od posljednjeg požara…

Preko prostranih travnatih visoravni krećemo prema Guslici (1490m), travnatom vrhu na kojem se nalaze ostaci napuštenog vojnog objekta. Nakon kraćeg odmora jedan dio već umorne ekipe kraćim putem se vraća natrag u dom, a drugi dio nastavlja grebenom prema Jelencu.

Izmjenjuju se snijeg, klekovina, šikara… I nakon gotovo šestosatnog probijanja stižemo podno Jelenca. Umor uzima svoj danak. Samo šestoro se odlučuje na uspon do kraja a ostali šumskom cestom odlaze natrag prema domu. I, kako se kaže – sreća prati hrabre. Nakon strmog snježnog uspona na vrhu Jelenca (1442m) nas je obasjalo sunce i omogućilo prekrasan pogled na okolne vrhove slovenskih planina, Snježnik, Risnjak, Grobničke Alpe, more… Nakon pokupljenih emocija, umorni ali presretni, spuštamo se i vraćamo do doma.

U toplini doma slijedi večera. Izvrstan gulaš (kažu od vepra i medvjeda). I, veselica… Večer nam je pokvarila strahovita kiša koja nam je pobudila sumnju da ćemo sutra moći na Tuhobić. Naše sumnje su se, nažalost, i ostvarile. I ujutro je još kišilo te smo odustali od uspona na Tuhobić. Odlučili smo povratak prema kući provesti “turistički”. Tako smo obišli dvorac i planinarski dom u Staroj Sušici, u Ogulinu obišli Đulin jarak i planinarski muzej. Posjetili smo i prekrasne Rastoke kod Slunja. Čekajući mjesto za ručak u čuvenoj Muljavi, prošetali smo se podnožjem Petrove gore… I da, kiša je stala.

Ugodan dan kao i cijeli izlet završili smo dolaskom u Osijek oko 21 sat.