Hrvatski povijesni krajevi-Žumberak; 04.-06.11.2016.

HRVATSKI POVIJESNI KRAJEVI ŽUMBERAK

Nastavljamo sa ciklusom izleta Hrvatski povijesni krajevi i jedva smo dočekali da krenemo na ovaj prema Žumberačkoj Gori.

Petak 04.11.2016. sa starog mjesta u 14:30 kreće grupa od 16 planinara prema Sošicama tj. prema Planinarskoj kuću Vodice. U dobrom raspoloženju i jednim dužim stajanjem za večeru stižemo u Sošice oko 21:30 gdje nas čeka naš domaćin predsjednik PD Dubovac iz Karlovca Miro Polajsa te nastavljamo šumskim putem do Planinarske kuće Vodice gdje stižemo nešto prije 22sata. Vatra ispred doma daje jedan poseban čar dolasku u ovu prekrasnu drvenu planinarsku kuću kao i toplina zagrijanog doma.

Nakon što smo se smjestili u dvije sobe gospodin Miro Polajsa nam je zaželio dobrodošlicu i lijep boravak u PK Vodice. Obratio nam se i sa zanimljivostima ovog doma koji je više puta bio preseljavan sa raznih lokacija dok nije konačno ostao na ovom mjestu. Upoznao nas je sa radom njihovog društva PD Dubovac.

Predložio nam je da krenemo i poveo nas u noćnu hodnju na obližnji vrh Plješ 977m/nv u trajanju nekih 15-20 minuta do gore i nakon kraćeg zadržavanja spuštamo se u dom i idemo na spavanje jer nas ujutro tek čeka prava planinarska hodnja.

Subota 05.11.2016. nakon kave, čaja i doručka svi vedri i raspoloženi po planu u 08:00 krećemo kružnom stazom od PK Vodice na vrh Plješ 977m-Ravna Gora-Maličev-Krč-Sv. Gera 1178m-šuma Boljara-PK Vodice uz pomoć vodiča Roberta iz PD Dubovac.

Staza i priroda je prekrasna a na vrijeme se nećemo žaliti, jedino malo na oblake i maglu koji su nam zatvorili lijepe poglede sa staze i sa vrha SV. Gere. Kažem, nećemo se žaliti, bilo je predivno i ovo dokle se pogled pružao. Stazu smo laganim hodom uz slikanje i manje pauze prešli za 06sati i 30min.

Po povratku do doma slijedi presvlačenje i okrjepa te zasluženi ručak, gulaš sa njokama.

Poslije ručka slijedi zajedničko druženje gdje smo se zahvalili našem vodiču Robertu na stručnom vođenju ove naše planinarske ture  kao i Damiru Erdelji na pomoći kod planiranja i realiziranja izleta i naravno na savršenom gulašu.

Dalje svako na svoj način provodi vrijeme, neki su vani uz vatricu koja gori cijelo vrijeme boravka planinara na Vodicama, neki su otišli leći dok se jedna vesela ekipa Vila uz pjesmu i neke svoje kreacije zabavljala a ni nas nije izostavila pa smo se priključili igri i pjesmi, naravno bilo je tu i plesa do nekih 22 sata.

Odlazimo na spavanje a kiša nam nažalost želi laku noć i pada sve do jutra.

Nedjelja 06.11.2016. nakon buđenja i jutarnje kave na preporuku domaćina da ne idemo tako mokrom i kliskom planinarskom stazom nego da sa našim vozilima odemo do Sopotskog Slapa i Jame Jazovke nismo se žurili nego smo nastavili sa doručkom i laganim spremanjem naše opreme tako da smo u 09:30 sati utovarili opremu u kombi i krenuli do mjesta odakle nas od  ceste do Jazovke vodi Križni put te za desetak minuta stižemo na samo mjesto Jazovku gdje smo se u miru i tišini poklonili nevinim žrtvama II svjetskog rata od strane partizana.

Vraćamo se do naših kombija i počinje padati kiša sve jače i jače tako da sam odlučio da

ne idemo na Sopotski slap nego da odmah krenemo za Sošice gdje nas dočekuje Župnik

U Grkokatoličkoj crkvi Sv. Petra i Pavla koji nas upoznaje sa svojom župom, crkvom i vjerskim običajima.

Nakon obilaska crkve odlazimo u Samostan Sestara Bazilijanki i posjećujemo etnozbirku starina ovoga kraja.

Puni dojmova opraštamo se od Sestre Anice i odlazimo put Krašića gdje obilazimo crkvu Presvetog Trojstva.

Za kraj ovog izleta ostao je samo obilazak starog grada Ozlja. Dolazimo do mosta na Kupi sa kojeg prvo razgledavamo staru hidrocentralu Munjaru i sa kojeg se pruža pogled na stari grad.

Odlazimo i do starog grada Ozlja i posjećujemo Zavičajni muzej Ozalj uz stručnog vodiča. Oduševljeni viđenim i prezentacijom vodiča obilazimo još zidine grada i polako krećemo prema našim kombi vozilima. Tu se pozdravljamo sa našim domaćinom Damirom Erdeljom i zahvaljujemo mu se na svemu što su nam pružili da ovaj izlet bude izuzetno dobar i lijep.

Krećemo prema Osijeku te uz jedno duže stajanje za večeru u dobrom raspoloženju stižemo u Osijek oko 21 sat.

Na kraju bih čestitao i zahvalio se svim planinarima na uspješno odrađenom izletu.