Izlet-Kraljevski gradovi: KREŠEVO; 26.-28.04.2019.

Po dogovoru u 3:30h  počelo je okupljanje planinara na starom mjestu iza Spara. Čak i autobus stiže na vrijeme. Krenuli smo na vrijeme. Sve prolazi u dremuckanju, ulazimo u Đakovo, skupljamo našu Anicu i nastavljamo put preko Sikirevaca i Šamca. Granica, problem, jedan naš planinar zaboravio ponijeti osobnu, iako upozoren nije dobro provjerio dokumente, ipak bez većih problema prelazimo granicu bez jednog člana.

Nastavljamo sa putom bez zadržavanja sve do Žepča. Prvi mali odmor. Nastavljamo dalje bez zaustavljanja sve do Kiseljaka, tu stajemo za odmor, ali i za obilazak izvora prirodne mineralne vode, nastavak puta ka Kreševu.

Još jedan zastoj, rekonstrukcija ceste i tako stižemo u Kreševo sa kašnjenjem oko 2 h. Ipak naš domaćin na ovom izletu Antun Karatović nas dočekao i po pozdravljanju odmah po dogovoru žurimo u samostan Sv. Katarina i muzej fra Grge Martića. Svi zatečeni ljepotom samostana te muzejskom postavom. Po obilasku muzeja vračamo se do autobusa i pripremamo se za hodnju. Na stazi za pl. dom krećemo u 14 i 30. Usput posjećujemo vidikovac te posljednje prebivalište Katarine Kotromanić. Stalni uspon i dosta toplo vrijeme, kod pojedinaca javlja se i zamor, ipak smo krenuli sa 500 mnv, a dom na Lopati je na 1324 m. Ipak stižemo u dom, smještamo se u sobe. Dom je lijepo uređen, a ljubazni domaćini osvojili su nas dobrodošlicom.

Večera vrlo lijepo pripremljena i brzo podijeljena, svi zadovoljni kvalitetom i količinom. Sve pohvale kuharici. Po završetku večere umorni ali i zadovoljni razgovaramo o onome što smo vidjeli i o planinama za slijedeći dan, tu nam se pridružuje i predsjednik PD Kreševo gosp. Eugen Jukić koji srdačno pozdravlja našu planinarsku ekipu.

Vrijeme nas pomilovalo, lijepo toplo, sunčano, dolaskom u dom kiša koja je padala kroz noć.

Jutro tmurno, kišovito i prohladno, dogovor kraća staza bez opasnih uspona, odgađamo vrijeme polaska, ipak u 9 i 10 h kreće grupa od 20 planinarki i planinara na čelu sa našim vodičem Antunom. Kiša stala, puno magle. Manji dio planinara ostaje u domu.

Kako smo se kretali stazom tako nam se i vrijeme popravljalo, dogovorno produžavamo dužinu staze pa i visinu uspona.

Pri podnožju vrha Martinove kose ipak ne idemo na hrbat nego skrećemo prema planinskom jezeru te skloništu PD Kreševo.

Usput nailazimo na snježne nanose koji su nas usporavali.

Dolaskom na jezero i vrijeme nas pomazilo, sunce obasjalo okolicu. Vidjeli smo hrbat Bitovnje i vrhove Vranice, Pogorelice te Zec planine. Odmor, slikanje, ručak pa povratak. Pri povratku nas je zasuo led, ali imali smo sreću taman smo stali da se prikupimo i odmorimo, po prolasku padanja leda ponovno nas obasjava sunce. Na samom kraju staze malo skrećemo i obilazimo skijalište. Istovremeno manja grupa obilazi stazu oko doma i njima se posrećilo imali su lijep period dana pa su vidjeli čak i dio Sarajeva.

Dolaskom u dom pripremamo se za večeru i glazbeno planinarsku večer. Opet su nas domaćini iznenadili sa izvanredno pripremljenoj i posluženoj hrani.

Po završetku večere nestrpljivo očekivanje glazbenika, a onda veselica do kasno u noć i ne samo noć nego doslovce do jutra.

Jutro ustajanje i doručak do 8:30 i rastajanje sa našim domarom Mladenom i kuharicom Anom i put Inača. Interesantno da nas i vrijeme mazi lijepo sunčano jutro. Za otprilike 1 sat stižemo u podnožje samog Inača. Tu ostavljamo manje motiviranu grupu do odmora, a mi ostali penjemo se  na sam vrh planine Inač koji je 1437 mnv. Pogled s vrha nas sve oduševljava kud god se okreneš ljepota, vrhovi Vrane, Bjelašnice, Igmana čak i Lisin na Bitovnji te Čadori ispod kojeg smo dan ranije prošli.

Silaskom sa vrha do grupe koja je ostala u podnožju kratko odmaramo te nastavljamo put Kojsine gdje nas čeka autobus. Prolazimo kroz prekrasne predjele gdje se izmjenjuju šume i livade tek ozelenjele.

Autobus nas čeka na dogovorenom mjestu. Krećemo ka restoranu Stari ribar, ručak izvan svih očekivanja, teletina u krušnoj peći. Svi oduševljeni ručkom, a i samim izletom. Zahvaljujemo se našem domaćinu i vodiču s kojim se rastajemo, ulazimo u autobus i krećemo za Osijek. Put prolazi bez zastoja i usputnih tegoba. Prelazimo granicu i u Osijek stižemo u 21h.

Zahvaljujem se svim učesnicima na ovom prekrasno provedenom izletu.