Jof di Montasio; 15.-17.07.2022.

Kažu: „treća sreća“, tako je bilo i sa ovim vrhom. Dva puta sam najavljivao ovaj vrh, a što zbog korone i lošeg vremena sam otkazivao. Treći puta je opet bila prognoza sa najavom kiše u poslije podnevnim satima ali smo odlučili probati.

Iz Osijeka smo se uputili na Vršićki prijevoj gdje smo noćili u Poštarskom domu.

U subotu smo se uputili preko Sella Nevea do parkirališta ispod Montaža. Sa parkirališta kreće uspon preko doma Giacomo di Brazza. Na prvom dijelu uspona hodamo preko pašnjaka utabanom stazom gdje dolazimo do križanja na 2200 m i odabiremo uspon preko Pipinovih ljestava. Sa pašnjaka prelazimo na sipar i stijene gdje nalazimo i pokoju sajlu za samo osiguranje. Četiri sata nakon početka dolazimo do ljestava gdje se pripremamo za uvezivanje na sajlu i lagano i oprezno penjanje. Sada smo već blizu vrha i vidimo križ. Do vrha nam je trebalo 5 sati. Oduševljeni pogledom ostaje na vrhu 45 min. Krećemo prema autima, žurimo jer su najavili oluju. Prema autima nas prati obitelj divokoza, a vidjeli smo i svizce (nisu motali čokoladu, samo su uživali na popodnevnom suncu). Nakon 10 sati dolazimo do auta sretni i zadovoljni. Sređujemo dojmove i dogovaramo se za sutra. Neki se odlučuju za odlazak do Bleda i kupanje, jedni za odmor u domu, a nas pet je odlučilo za Malu Mojstrovku Hanzovom poti.

U nedjelju nas opet dočekuje magla, opet se bude strahovi da kao prije četiri godine neću naći ulaz u Hanzovu pot. Ovaj puta nema snijega pa nalazimo markaciju i dolazimo do ulaza u pot. Krećemo polako jer je stijena još mokra ali nakon sat vremena sunce se probije i pruža nam poglede. Izlaskom na vrh vidimo Mangart, Prisojnik, Jalovec, Špik, Škrlatica i druge vrhove, samo se Triglav sakrio u oblaku. Spuštamo se prema Vršićkom prijevoju i vidimo „tisuće“ parkiranih automobila. Svi su iskoristili krasno vrijeme za uživanje u prirodi.

Hvala svima na sudjelovanju na izletu, bili ste izuzetni.

Umor nestaje, zadovoljstvo ostaje.