Prokoško jezero; 20.-22.05.2022.

20.05. Petak. Jutro, svi učesnici stižu na vrijeme na mjesto polaska. Jutro lijepo i svi sretni sjedamo u autobus i kreće naša mala avantura. Granicu prelazimo bez problema i u ugodnoj vožnji stižemo do Fisa i Žepča gdje imamo kraći odmor za kavu i obrok iz pekare. Vožnja bez zastoja u veseloj atmosferi prolazi sve do Zenice. Zastajemo, našoj planinarki je pozlilo, pravovremenom reakcijom i prisebnošću uspijevamo pomoći do dolaska prve pomoći. Ostavljamo dvoje planinara u Zenici i pod dojmom događaja nastavljamo put do Fojnice i muzeja Franjevaca te crkve Svetog Duha. Ostali smo zatečeni crkvom, a posebno ljepotom postavke muzeja. Po obilasku i odmoru nastavljamo put do Jezerca gdje izlazimo iz autobusa i put nastavljamo planinarskom stazom do katuna na Prokoškom jezeru. Ostajemo zatečeni ljepotom jezera i planine Vranice te idilične slike katuna na obali jezera. Rana večera i obilazak jezera te večernja zabava po želji.

21.05 Subota. Jutro, svi ustaju ranije nestrpljivo očekujući hodnju na najviše vrhove Vranice i točno u 9h krećemo na stazu ispresijecanu potočićima te vrlo strmim usponom. Vrlo brzo stižemo do dijelova staze pod snijegom, dodatni užitak ali i napor da se savlada uspon. Uz kratke odmore i brzinu hodanja prilagođenu svima i za 2h stižemo na Krstac 2069m. Na vrhu pravimo veliku pauzu, sretni što smo po vrlo lijepom vremenu uspjeli ispenjati tako zahtjevnu stazu. Po odmoru nastavljamo put ka najvišem vrhu Vranice, Nadkrstac. Na stazi susrećemo ekipu planinara PD Konjuh. Kratak razgovor i nastavljamo put. Za nešto više od sat vremena stižemo na odredište, vrh Nadkrstac. Vrijeme idealno, vidik fantastičan, slikanje u svim namještenim i nenamještenim pozama, odmor pa povratak. U povratku se brže krećemo, a na snježnom dijelu puno padanja, ali hvala Bogu bez povreda, stižemo u katune oko 15h.

Rani ručak ne baš zadovoljavajući ni količinom ni kvalitetom ali poduzetnošću planinara i umješnošću našeg vozača roštilj popravlja večeru. Zabava uz glazbu do kasno u noć

22.05. Nedjelja. Noć sa dosta kiše. Jutro u oblacima. Odustajemo od spusta stazom od petka i spuštamo se do Fojnice gdje dolazimo ranije do restorana za ručak pa se odlučujemo za laganu šetnju po simpatičnom srednjobosanoskom gradiću. Točno u 12,45 sjedamo za stol gdje nam posluže naručeni ručak. Hrana nas zadovoljava i količinom i kvalitetom. Po završetku ručka sjedamo u autobus te krećemo ka Zenici po naše planinare. Kupimo ih ok 15 i 30 te nastavljamo do Žepča gdje pravimo pauzu. Putovanje prolazi u ugodnoj vožnji i priči o doživljenom na izletu. Na granicama bez većeg zadržavanja i u Osijek stižemo u 19 i 30 h.

Umorni ali i zadovoljni novim spoznajama o ljepotama prirode u BiH.

Hvala svima na učešću na ovom lijepom izletu i lijep pozdrav do slijedećeg druženja.