Velebit: Vaganski vrh i Sveto brdo; 24.-26.09.2021.

Krenuli smo u 7.15 minuta sa dva auta te 6 planinara do Libinjske kose želeći se domoći sigurnog smještaja u PS Vlaški grad.

Za svaki slučaj Stevo i ja nosimo šatore s obzirom da je nadolazeća prognoza za vikend bila i više nego odlična te smo računali na moguću gužvu u skloništu. Na Libinjskoj kosi parkiramo automobile te sa svim stvarima penjemo se prema Vlaškom gradu. Prolazimo kroz stado kravica i uz pauze i polaganim hodom dolazimo do PS Vlaški grad za 2h 45min. Na našu radost, u potkrovlju, ima dosta mjesta za sve nas.

Prije raspremanja penjemo i obližnji vrh Vlaški grad 1383 m. Navečer, par lokalnih planinara pravi grah i loži u prizemlju što je znatno podiglo temperaturu u potkrovlju pa nam nije bilo zima već je stvorilo potrebu za otkrivanjem i periodičnim izlaskom iz vreće za spavanje.

Sljedeći dan budimo se u 6h te doručkujemo i pripremamo se za cjelodnevno hodanje, točimo vodu iz izvora koji je par minuta od terase skloništa. U 7.15h započinje naš uspon prema Vaganskom vrhu. Putem nas prate lokalne divokoze koje su se sjurile sa obližnjih vrhova. Nakon 3h 45minuta stižemo na naš prvi cilj Vaganski vrh 1757 m. Nebo je vedro, samo je vjetar jači pa oblačimo jakne, jedemo i odmaramo. Nakon stanke vraćamo se istim putem do raskrižja za Sveto brdo. Susrećemo mnogo planinara. Sam uspon na Sveto brdo vodi Brankica užurbanim tempom. Srećom, svi smo je stigli. Sveto brdo 1751 m nas je oduševilo pogledom u svim smjerovima uz idealno vrijeme. Vraćamo se u PS Vlaški grad po zasluženi odmor nakon 10 h hoda. U skloništu je gužva, ali smo se za noćenje uspjeli svi stisnuti.

U nedjelju se budimo u 6 h te vrlo brzo krećemo nazad do auta. Spuštamo se do Starigrada na kratko kupanje, a onda do Baških oštarija na ručak i doček Highlandera. Dolazimo u Osijek oko 19.30h.

Hvala planinarima na predivnom druženju, a posebno Stevi Malinoviću na pomoći i savjetima.