Vlašić – Starim školskim stazama; 01.-03.09.2023.

01.09.2023. u 16 sati kreće nas 16 planinara na Vlašić.

Vrijeme lijepo, uz put stajemo na kavu u Fisu u Žepču te nastavljamo put do Bile gdje se u restoranu krijepimo divnom čorbom, pićem i kavom. Krećemo dalje i oko 11 sati smo u domu Erik Brandis na Galici. Smještamo se u višekrevetne sobe i nakon toga krećemo na druženje.

Ujutro u 8 doručak i u 9:00 pokret na naš cilj – Paljenik n/v 1933  m.

Ekipa raspoložena za hodanje, vrijeme za poželjeti. Odmor u domu na Devečanima gdje smo i natočili divne izvorske vode. Nastavljamo put prema  Paljeniku. Laganim tempom se krećemo i zaista uživamo na stazi.

Na samom vrhu se slikamo i polako silazak. Uz put branje borovnica, pravo uživanje. Idemo prema Križu gdje se sastajemo sa planinarima iz Viteza. Ugodno ćaskanje i druženje, a onda oni prema Vitezu, a mi preko Ravni do doma na Devečanima.

Popili smo pravu tursku kavu, zapjevali i krenuli prema našem domu. Stigli nakon 9 sati hodanja oko 17 sati. Malo se odmorili i večera, prekrasan bosanski lonac, zna se da smo uzimali repete.

Zabava do kasno u noć, naravno i harmonika.

Ujutro ustajanje, doručak već ranije u 7 te u 8 pokret za Travnik. Iz Travnika se dijelimo na tri staze. Nas 12 uza stine, kuda sam 8 godina išla u školu. Ostali se dijele u dvije grupe, staza ispod kapele i preko strana kuda sam vodila konje. Vrijeme idealno, divan pogled prema Travniku, Novom travniku, Zenici i Sarajevu. Svi su oduševljeni, ne mogu vjerovati da se nekad svaki dan tim putem išlo. Uz put obilazimo veliku Peću, malu Peću, Pasje stine i u 12 sati se svi sastajemo kod kapele.

Idemo prema mojoj kući, bolje reći temeljima moje kuće, na žalost. Kod kuće moje ujne nas dočekuje sestrična sa pripremljenim stolom. Kava, rakijica, tri  vrste pite, sira, kruha, prava trpeza.

Tu se okrijepimo i idemo prema Konjskoj 1 sat malo jačeg uspona više moga sela, do jednog divnog doma u koji planiramo sljedeći put doći. Odatle se spuštamo do sela Radonjići gdje nas čeka prijevoz i grupa koja se nije mogla penjati pa su ravno produžili cestom od moje kuće.

Krećemo prema Vitezu na ćevape i u 17:30 za Osijek. Stižemo sretno u 21:30.

Moram se zahvaliti ekipi planinara koji su išli sa mnom da su bili u svakom pogledu za poželjeti i da bih ih vodila i na kraj svijeta.

Moram reći da smo bili različitih hodačkih sposobnosti i različitih godina, a da smo skoro svi ishodali ne baš laganu stazu i družili se.

Ovaj izlet će  mi dugo ostati u  lijepom sjećanju, a nadam se i grupi koju sam vodila.

Do sljedećeg druženja, pozdravi svima.